A fogyasztóknak az új szolgáltatónál, írásban kell kezdeményezniük a számlaváltást. A korábbi számlavezető nem utasíthatja vissza a számlaváltási meghatalmazást.

Az új szolgáltatónak a megbízás átvételét követő két munkanapon belül fel kell kérnie a korábbi szolgáltatót arra, hogy végezze el a meghatalmazásban szereplő feladatokat.

A régi szolgáltatónak öt munkanapon belül kell megküldenie az adatokat az új banknak; a fizetési számlán a meghatalmazásban megjelölt naptól nem írhatja jóvá a beérkező utalásokat, nem teljesítheti a beszedési megbízásokat, törölnie kell a rendszeres átutalási megbízásokat, és át kell utalnia a számlán maradt pozitív egyenleget az új fizetési számlára.

Az új számlavezetőnek a rendszeres átutalási megbízásokat az adatok kézhezvételét követő öt munkanapon belül rögzítenie és a megjelölt naptól kezdődően teljesítenie kell, a számlára ismétlődően átutalókat és a beszedőket pedig tájékoztatni az új fizetési számláról.

A fizetésiszámla-szerződés megszüntetésének és a felek közötti elszámolásnak nem lehet akadálya, ha a fogyasztó a fizetési számlát szolgáltatáscsomagban veszi igénybe, vagy köztük egyéb üzleti kapcsolat is fennáll.

Ha a szolgáltató kárt okoz a fogyasztónak, mert nem megfelelően teljesíti a rendeletben meghatározott kötelezettségeit, köteles megtéríteni az ügyfél pénzügyi veszteségét, ha azonban ennek oka jogszabályi előírás, vagy tevékenységi körén kívül esik, mentesül ez alól.

(Forrás:bankszektor.hu;mti/Fotó:mti)